Pdf

Kulcsszavak

Microsoft Dynamics Business Central, PowerApps, vállalati információs rendszer, folyamatmenedzsment

Absztrakt

Napjainkban a gazdasági élet hálózat-orientált jellege folyamatosan erősödik. A globalizáció a számítógépes hálózatok, információs rendszerek és a felhasználóik egyre nagyobb hatással vannak a vállalatok adminisztrációs folyamataira. A felhő alapú vállalatirányítási rendszerek a cégek irányítására és adminisztrációjára szintén nagy hatással lesznek. A kialakult szervezeti struktúrák és üzleti folyamatok olyan bonyolulttá váltak, hogy a menedzsmentnek az eddigieknél sokkal hatékonyabb információs technológiai segítségre van szüksége.

 

Az okostelefonok, tabletek technológiája olyan új lehetőségeket ad a vállalatirányítás és controlling területén, melyeknek a figyelmen kívül hagyása szignifikáns versenyhátrányba sodorhatja a menedzsmentet. A Microsoft Dynamics 365 Business Central nemcsak egy olyan vállalatirányítási rendszer, mely modellezni tudja a vállalatok különféle üzleti folyamatait, de egy megfelelő, okos- vagy mobileszközre optimalizált kiegészítő szoftversegítségével e fejlett ERP szoftver  képességei bővíthetők.

 

Ebben a tanulmányban egy olyan mobil applikáció fejlesztésem eredményét foglalom össze, mely a nagy fizikai távolságokkal jellemezhető munkafolyamatok menedzselésére szolgál. E tanulmányban bemutatom, hogyan lehet egy értékesítési rendelést rögzíteni a Microsoft Dynamics 365 Business Central rendszerében egy PowerApps fejlesztői környezetben létrehozott mobilalkalmazás segítségével.

 

A Microsoft PowerApps szoftvercsomagja alkalmazásokból, szolgáltatásokból és csatlakozó felelütekből áll, valamint egy adatkezelési platform, amely könnyen használható (low code) fejlesztői környezetet biztosít akár az üzleti igényeknek igazodó egyéni alkalmazások létrehozásához. Természetesen érteni kell az adatkapcsolati összefüggéseket, valamint a megalkotott aplikáció vizuális elemeinek megfelelő tulajdonságaival össze kell kapcsolni az adatbázist, de e tanulmányból is látható less, hogy ez sokkal könnyebben kivitelezhető, mint a Dynamics 365 Business Central szoftvercsomag fejlesztéséhez a gyártó által javasolt AL kódos fejlesztés. A tanulmány bemutatja a folyamatmenedzsment karakterisztikusabb elméleti összefüggéseit, majd bemutatja egy elképzelt munkafolyamatnak egy általam, mobil eszközre fejlesztett szoftveres menedzsmentjét.

https://doi.org/10.54230/Delib.2022.K.SZ.89
Pdf

Hivatkozások

Önálló könyv:

Burton, E. (2012). Business Process Improvement The Essential Guide. The New Frontiers – Book Series.

Cipan, V. (2012, January 28). What is RoleTailored User Experience in NAV? http://uxpassion.com/blog/strategy-concepts/what-is-roletailored-user-experience-in-nav-2009-part-2

Harmon, P. (2007). Business Process Change A Guide for Business managers and BPM and Six Sigma Professionals Second Edition. Elsevier Morgan Kaufmann.

Hoedemakers, P. (2016). Business processes – study widely used business processes and variations be inspired. L2E.

Microsoft Corporation. (2023, March 20.). What is Powerapps? Microsoft Corporation. https://learn.microsoft.com/en-us/power-apps/powerapps-overview

Ryan, K. L. K. (2009, June). A computer scientist's introductory guide to business process management (BPM). The ACM Magazine for Students Crossroads. ACM Press. http://portal.acm.org/citation.cfm?id=1558901

Sherry, K. J. (2011). Insight into Business Processes A Guide to Understanding and Designing Business Processes. Admaks Publishing.

Smart, P.A, Maddern, H., & Maull, R. S. (2010, October 06). Understanding Business Process Management: implications for theory and practice. British Journal of Management. http://www3.interscience.wiley.com/journal/121385381/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0