Abstract

During teaching, with subject concentration, we have the opportunity to introduce teachings in more depth and to detail, and to emphasize their importance. In this article, I would like to show how the meaning of a evangelical parable can be better expressed with the help of mathematical measure-teaching. Furthermore, I would like to show that within the framework of the mathematics subject how to educate with the help of evangelical parables in one measure-teaching lesson.

https://doi.org/10.54230/Delib.2022.2.49
Pdf (Magyar)

References

Sain, M. (1986). Nincs királyi út. Gondolat Könyvkiadó.

Filep, L. (2012). A tudományok királynője. Typotex Kiadó.

Herendiné, K. E. (Ed.). (2013). A matematika tanítása az alsó tagozaton. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó.

https://szentiras.hu/SZIT/Mt25 (Letöltés: 2023. 04. 17.)

http://igemorzsa.hu/szent_biblia/mertekek/mertekek.html (Letöltés: 2023. 04. 17.)

https://www.agrarszektor.hu/fold/20230223/hihetetlen-de-igaz-ennyibe-kerul-most-egy-hektar-fold-magyarorszagon-42528 (Letöltés: 2023. 04. 17.)

https://www.telekom.hu/rolunk/befektetoknek/magyar_telekom_reszveny/osztalek (Letöltés: 2023. 04. 17.)